سه شنبه , اسفند ۲۹ ۱۴۰۲
خانه / آزمایشگاه کالیبراسیون / کالیبراسیون هود
هود آزمایشگاهی

کالیبراسیون هود

هود آزمایشگاهی که یک هود آزمایشگاهی شیمیایی نیز نامیده می شود یک دستگاه تهویه ی محلی است که برای این طراحی شده است که در معرض گذاری اپراتور آزمایشگاه را با بخار ها ، غبار ها و دود های سمی و ذرات سمی محدود کند و این کار را با در بر گرفتن و خارج سازی آن ها انجام می دهد . این هود ها به نوعی طراحی شده اند که به یک سیستم خروجی متصل شوند که هوا را از اتاق کشیده و به طور متداول در آزمایشگاه هایی استفاده می شوند که در آن ها مواد شیمیایی سمی در طول آزمایش ، تحقیق ، یا آموزش و هم چنین کاربرد های صنعتی ، آزاد می شوند .

یک هود آزمایشگاهی یک ساختار جعبه مانند بزرگ ، ۵ جناحی با یک جناح باز ( یا جناحین ) است که اجازه به پرسنل آزمایشگاه می دهد که به بخش داخلی هود آزمایشگاهی دسترسی داشته باشد ، که اغلب اوقات روی محیط کار قرار داده می شود . هود آزمایشگاهی دارای یک پنل قابل جا به جای شفاف است که به کاربر اجازه می دهد منفذ هود آزمایشگاهی را با جا به جا کردن آن به بالا یا پایین ، تنگ یا گشاد کند . اکثر هود ها مجهز به یک پنل کنترلی هستند که جریان هوای کم یا بیش از حد زیاد در منفذ جلوی دستگاه را هشدار می دهند ، یا مکانیسمی را برای خاموش یا روشن کردن فن خروجی آن فراهم می کنند . این هود آزمایشگاهی ممکن است دارای لامپ های داخلی با کاور های ضد بخار برای روشن کردن محیط باشد . دو نوع هود آزمایشگاهی اصلی وجود دارند ، بدون داکت یا داکت دار . یک هود آزمایشگاهی بدون داکت دارای یک فیلتر برای تمیز کردن هوا قبل از دوباره به گردش آوردن آن درون یک اتاق است در حالی که هود آزمایشگاهی داکت دار تکیه بر یک سیستم فن دار دارد که هوا را به بیرون از ساختمان از طریق عملکرد داکت هدایت می کند .
یک هود آزمایشگاهی ممکن است از پلاستیک ، نظیر پلی پروپیلن ، یا فولاد روکش گذاری شده با پودر برای مقاومت به مواد شیمیایی ساخته شده باشد . پهنای آن ها معمولا در ۵ دسته است : ۱۰۰۰ میلی متر ، ۱۲۰۰ میلی متر ، ۱۵۰۰ میلی متر ، ۱۸۰۰ میلی متر و ۲۰۰۰ میلی متر . این هود آزمایشگاهی ممکن است عمق متفاوتی از ۷۰۰ تا ۹۰۰ میلی متر و وزنی از ۱۹۰۰ تا ۲۷۰۰ میلی متر داشته باشند . هود آزمایشگاهی معمولا به منظور استفاده تکیه به دیوار داده می شود ، یا روی یک میز یا روی کف آزمایشگاه . نسخه های آزمایشی این هود ها ممکن است دارای جناحین شفافی باشند تا چندین دانشجو فورا بتوانند آزمایش ها را مشاهده کنند هود های آزمایشگاهی به منظور محدود سازی در معرض گذاری با بخار ها ، غبار ها ، دود ها و ذرات سمی در آزمایشگاه های پزشکی ، صنعتی و تحقیقاتی و هم چنین مجموعه های آموزشی ، به کار گرفته می شوند .

هود آزمایشگاهی لامینار

هود آزمایشگاهی لامینار یک ناحیه ی محصور شده است که برای حفاظت پرسنل و نمونه ها طراحی شده است . هوا از میان یک فیلتر HEPA وارد شده ، که باعث از بین بردن آلودگی و / یا ذرات سمی به نحوی می شود که یک جریان روان از هوا به سمت کاربر سپس هدایت می شود . این هود ها در آزمایشگاه های پزشکی ، تحقیقاتی و داروشناسی برای ارزیابی و روش های توسعه ی دارو به کار گرفته می شوند . این واحد ها می توانند ثابت یا پرتابل باشند ، از مواد مختلفی نظیر فولاد ضد زنگ و آکریلیک ساخته شده باشند و ابعاد گوناگونی داشته باشند . انتخاب یک هود آزمایشگاهی بستگی به بودجه ، فضای موجود ، کاربرد ، نوع فیلتر و نور مورد نیاز خواهد داشت . دنبال ویژگی هایی نظیر مقاومت به مواد شیمیایی ، در قفل شونده ، قفسه های سیمی ، سرعت قابل تنظیم ، طراحی ارگونومیک ، امکانات دمنده و صدای کم باشید .

هود آزمایشگاهی PCR

هود آزمایشگاهی PCR یک فضای کاری است که از سه جناح محصور شده است و فضایی را برای بسط دادن DNA و یا RNA فراهم می کند. هود های PCR در آزمایشگاه های زیستی و ژنتیک استفاده می شوند و بنابراین هیچ نوع آلودگی در معرض نمونه قرار نمی دهد . هود های PCR دارای هیچ گونه گردش هوایی نیستند ، که کمک به جلوگیری از آلودگی می کند ، و دارای لامپ های UV برای استریل کردن هستند . ویژگی هایی که بین هود های PCR متفاوت است شامل ابعاد ، وجود یا عدم وجود فیلتر HEPA و این می شود که آیا دارای یک تایمر برای استریل سازی توسط UV هستند یا خیر ، بنابراین قبل از خرید نیاز های خود را مد نظر بگیرید .

کلاس ۲ هود ایمنی زیستی نوع B2 / هود کشت بافت ( هود ایمنی زیستی )

برای محافظت محققین در برابر نمونه های بالقوه خطرناک و نمونه ها از آلودگی ، هود های ایمنی زیستی کلاس ۲ نوع B عبارتند از تهویه های محیط کاری که از سه جناح پوشیده هستند ، دارای یک فشار مثبت می باشند و در آزمایشگاه های میکروبیولوژی ، آزمایشگاه های سم شناسی ، و آزمایشگاه های تحقیقاتی که دارای پاتوژن ها و مواد شیمیایی سمی در محیط کاری هستند استفاده می شوند و در همان حین باعث محافظت از نمونه ها در برابر آلوده شدن توسط محیط بیرون هود آزمایشگاهی ایمنی زیستی می شوند که می تواند شامل بافت ها و محیط های کشت سلولی باشد . هوایی که به درون این نوع هود آزمایشگاهی کشیده می شود به درون یک فیلتر HEPA جذب می شود و سپس تمامی این هوا از طریق یک فیلتر HEPA دیگر به بیرون خارج می شود ، در عوض این که آن را دوباره درون هود به گردش در آورد یا به درون آزمایشگاه خارج سازد .

کلاس ۲ هود ایمنی زیستی نوع A2 / هود کشت بافت ( هود ایمنی زیستی )

یک هود آزمایشگاهی ایمنی زیستیایمنی زیستی کلاس ۲ یک فضای کاری اندکی محصور است که برای حفاظت اپراتور ، محیط و مواد درون آن ساخته شده است . هود های ایمنی زیستی کلاس ۲ دارای بخش های جلویی باز ، یک جریان لامینار عمودی هوا هستند ، بنابراین هوای بیرون از میان یک فیلتر قبل از این که به درون آید ، هدایت می شود ، و یک فیلتر HEPA نیز برای فیلتر کردن هوا از داخل قبل از این که به بیرون از هود آزمایشگاهی راه پیدا کند ، وجود دارد . از این هود ها در آزمایشگاه های میکروبیولوژی ، آزمایشگاه های داروشناسی ، و آزمایشگاه های تحقیقاتی سرطانی استفاده می شود که باکتری ها ، ویروس ها و مواد مولد سرطان زا در هود آزمایشگاهی در برابر آلودگی از محیط بیرون محافظت می کنند . ۴ نوع از هود های ایمنی زیستی کلاس ۲ وجود دارد ، A ، B1 ، B2 و B3 . هر کدام دارای پیش نیاز های متفاوتی برای این هستند که چطور هوا باید به بیرون از ساختمان تهویه شود .

کلاس ۲ هود ایمنی زیستی نوع B1 / هود کشت بافت ( هود ایمنی زیستی )

کلاس ۲ هود آزمایشگاهی ایمنی زیستی نوع B1 برای محافظت محققین در برابر نمونه های بالقوه خطرناک ، و نمونه ها از آلودگی طراحی شده اند . این محیط های کاری تهویه کننده در سه جناح بسته هستند ، دارای یک فشار مثبت می باشند و در آزمایشگاه های میکروبیولوژی ، آزمایشگاه های سم شناسی و آزمایشگاه های تحقیقاتی استفاده می شوند . این واحد ها حاوی پاتوژن ها و مواد شیمیایی سمی درون محیط کار هستند و در همان حین نمونه ها را از آلودگی محیطی محافظت می کنند . هوای به درون کشیده در یک سرعت ریزش حداقل ۱۰۰ ft در هر دقیقه به درون یک فیلتر HEPA هدایت می شود و سپس تمامی هوا از طریق فیلتر HEPA دیگری خارج می شود . ۴۰% هوا دوباره به گردش در آورده می شود و ۶۰% دیگر از هود آزمایشگاهی خارج می شود . زمان خرید فضای موجود ، بودجه و الزاماتی نظیر مانیتور های فشار و آلارم های راه دور را در نظر بگیرید .

هود ایمنی زیستی / هود ایمنی زیستی کلاس ۱

یک هود آزمایشگاهی ایمنی زیستی کلاس ۱ یک فضای کاری اندکی محصور است که برای حفاظت اپراتور و محیط از آلودگی ساخته شده است . هود های ایمنی زیستی کلاس ۱ در آزمایشگاه های میکروبیولوژی ، در تحقیقات دارو شناسی و توسعه ی دارو ، و در آزمایشگاه های تحقیقاتی سرطان برای حفاظت محیط از باکتری ها ، ویروس و عوامل سرطان زا به کار گرفته می شوند . این نوع هود ها دارای یک منفذ باز برای دسترسی به مواد درون آن ، فشار منفی هوا برای کشیدن هوا از بیرون هود آزمایشگاهی ، و یک فیلتر HEPA هستند که هوای درون هود آزمایشگاهی از میان آن قبل از برگشتن به درون آزمایشگاه یا تهویه شدن به سمت بیرون ، به منظور حذف آلاینده ها ، هدایت می شود .

استعلام قیمت از اینجا

آزمایشگاه کالیبراسیون سکا- شرکت کالیبراسیون سازه کار آزما

همچنین ببینید

کالیبراسیون ترازو

کالیبراسیون جرم

کالیبراسیون جرمReviewed by Admin on Jan 20Rating: ۵.۰کالیبراسیون جرم کالیبراسیون وزنه کالیبراسیون ترازو کالیبراسیون باسکول …