سه شنبه , اسفند ۲۹ ۱۴۰۲
خانه / آموزش ابزاردقیق / حمام آزمایشگاهی یا بن ماری چیست؟
حمام آزمایشگاهی بن ماری

حمام آزمایشگاهی یا بن ماری چیست؟

حمام آزمایشگاهی یا بن ماری چیست؟Reviewed by Admin on Jan 30Rating: ۵.۰حمام آزمایشگاهی یا بن ماری چیست؟حمام آزمایشگاهی یا بن ماری لوازم جانبی هستند که در کاربرد های آزمایشگاهی و تحقیقاتی برای گرما دادن ، گداختن ، خنک کردن و حفظ یک محیط پیوسته برای نمونه های حساس به دما ، از جمله تحقیقات داروشناسی ، و آزمایش DNA و خون ، به کار گرفته می شوند . حمام آزمایشگاهی بن ماری کالیبراسیون حمام آزمایشگاهی کالیبراسیون بن ماری

حمام آزمایشگاهی یا بن ماری لوازم جانبی هستند که در کاربرد های آزمایشگاهی و تحقیقاتی برای گرما دادن ، گداختن ، خنک کردن و حفظ یک محیط پیوسته برای نمونه های حساس به دما ، از جمله تحقیقات داروشناسی ، و آزمایش DNA و خون ، به کار گرفته می شوند . یک حمام آزمایشگاهی ممکن است دارای هم قابلیت خنک کنندگی و هم گرم کردن داشته باشد . نمونه ها درون یک حمام آزمایشگاهی گرما دیده یا سرد شده غوطه ور شده و از تمامی جوانح گرم یا سرد می شوند که همین امر باعث محافظت نمونه های حساس از تماس مستقیم با عنصر گرم کننده می شود . یک حمام آزمایشگاهی در حال گردش با به گردش در آوردن مایع حمام این محافظت را گسترش داده و مانع نوسانات دمایی می شود . گرچه آب برای پر کردن بن ماری استفاده می شود ، ولی در بعضی موارد نیاز به دیگر مایعات از جمله سیلیکون ، اتیلن گلیکول و معرف های کنترل جلبک ها است .

حمام آزمایشگاهی

از حمام آزمایشگاهی در پردازش غذا ، متالوژی ، تحقیقات زیستی و صنعت داروشناسی برای گرما دادن یا خنک کردن نمونه ها به طور غیر مستقیم استفاده می شود. حمام آزمایشگاهی آنالوگ دارای یک صفحه ی مدرج و یک ترمومتر مجزا برای کنترل و بررسی دمای بن ماری هست . مدل دیجیتالیحمام آزمایشگاهی دارای یک ترمومتر یکپارچه و کنترل های دمای دقیق تر می باشد . آب مایع استانداردی است که استفاده می شود ولی در بعضی موارد نیاز به دیگر مایعات نظیر گلیکول ، روغن ، معرف های کنترل جلبک ها ، یا ترکیبی از این مواد است .

حمام آزمایشگاهی برای گرم کردن نمونه ها ، گداختن نمونه های حساس و انجام مطالعات هورمونی و ژنتیکی استفاده می شود در حالی که انواعی هم هستند که با خنک سازی باعث حذف گرما از نمونه ها می شوند و آن ها را در یک دمای امن حفظ می کنند . بعضی از انواع حمام آزمایشگاهی دارای ویژگی های هم خنک کنندگی و هم گرم کردن دارند . یک حمام آزمایشگاهیسیرکولاسیون هم چنین دارای یک محیط سرد یا گرم شده ی کنترل شده است که با به گردش در آوردن مایع بن ماری جلوی نوسانات دمایی را می گیرد . یک بن ماری غلیان ، که هم چنین حمام آزمایشگاهی دما بالا نامیده می شود ، تا دمایی برابر با ۲۵۰ درجه ی سانتیگراد می رسد و اساسا برای آزمایش غذا و نوشیدنی ها و استخراج DNA استفاده می شود .

اتاقک های حمام آزمایشگاهی دارای صفات متنوعی هستند از جمله ظرفیت ، اتاقک های تک یا دوتایی ، عمق ، نوع درپوش و مواد ساخت . حمام آزمایشگاهی دارای چند اتاقک معمولا دارای کنترل مستقل دمایی هست تا چند نمونه را بتوان هم زمان با استفاده از شرایط فردی معین شده مورد پردازش قرار داد . اتاقک های کم عمق برای نمونه های کوچکتر ، نظیر لوله های آزمایش و فلاسک های کوچک به کار گرفته می شوند در حالی که اتاقک های عمیق برای نمونه های با اندازه ی بزرگتر یا بشر ها طراحی شده اند . درپوش های حمام آزمایشگاهی معمولا از فولاد ضد زنگ یا پلاستیک شفاف هستند . درپوش های فولاد ضد زنگی به منظور استفاده در دما های بالاتر مناسب هستند ، در حالی که درپوش های شفاف به کاربر این امکان را می دهند که بدون باز کردن در حمام آزمایشگاهی محتویات آن را بررسی کند . درپوش های سه گوش یا نوک تیز اجازه به قرار دادن ظروف نمونه بلندتری را می دهند . اکثر اتاقک ها از فولاد ضد زنگ هستند ، که می تواند استریل شده یا مقاوم به خوردگی و مواد شیمیایی باشد . ویژگی هایی که باید زمان خرید حمام آزمایشگاهی مد نظر داشت شامل ظرفیت ، محدوده ی دمایی ، کنترل آنالوگ یا دیجیتال ، درپوش ، ظرفیت اتاقک و مواد ، ترموستات محدود بالا برای جلوگیری از بیش از حد گرم شدن ، بخش خارجی که برای دست زدن خنک باشد ، و پیش نیاز های منبع برق ، می شوند .

حمام سیرکولاسیون

حمام های سیرکولاسیون در کاربرد های تحقیقاتی و آزمایشگاهی برای حفظ نمونه در یک دمای ثابت استفاده می شوند . یک حمام سیرکولاسیون می تواند برای گرم یا خنک کردن نمونه استفاده شود و بعضی از مدل ها هر دو قابلیت را دارا می باشند . از آن ها برای گرم کردن یا گداختن نمونه ها استفاده می شود و نوع خنک کننده برای حذف گرما از نمونه ها و حفظ در یک دمای امن استفاده می شوند . ویژگی هایی که باید زمان خرید یک حمام سیرکولاسیون مد نظر داشت شامل ظرفیت ، ابعاد حمام و فضای موجود ، محدوده ی دمایی و الزامات منبع برق می باشد . از جمله تولید کننده ها کمپانی Polyscience می باشند .

لوازم حمام آزمایشگاهی

لوازم جانبی به منظور توسعه دادن قابلیت های بن ماری و حمام های سیرکولاسیون استفاده می شوند . گرچه حمام ها معمولا با آب مقطر یا آب شیر پر می شوند ، ولی در بعضی موارد استفاده از مایعات دیگر نظیر سیلیکون مایع ، اتیلن گلیکول و معرف های کنترل جلبک ها دیده می شود . گاهی اوقات یک رک یا قفسه حمام آزمایشگاهی برای نگه داشتن فلاسک ها ، لوله های آزمایش یا دیگر ظروف نگه دارنده ی نمونه که اغلب اوقات در حمام مورد پردازش قرار می گیرند ، سفارشی می شوند . یک پلیت ارزیابی را می توان برای نگه داشتن چندین نمونه ی کوچک مورد استفاده قرار داد تا آزمایش مداوم آن ها تضمین شود . درپوش های حمام آزمایشگاهی مواد ، ساخت و شکل های مختلفی دارند . یک درپوش سه گوش اجازه می دهد که بخار به زیر درپوش به سمت جناحین حمام آزمایشگاهیبرود و خطر آلودگی را کاهش دهد و درپوش های شفاف اجازه به اپراتور می دهند که بدون نیاز به باز کردن در حمام نمونه را مشاهده کنند . از گلوله های پلی پروپیلنی نیز می توان برای به عنوان یک درپوش استفاده کرد که به فرد اجازه می دهد ظروف بلندتری را برای نمونه ها به کار ببرد .

حمام آزمایشگاهی شیکر دار

حمام آزمایشگاهی شیکر دار برای گداختن ، گرما دادن ، مخلوط کردن و هم زدن نمونه ها ایده آل هستند . بعضی از کاربرد ها شامل هیبریداسیون ، کشت باکتری و ارزیابی های زیستی مولکولی می شود . ظرفیت می تواند متنوع و از مدل های کوچک رو میزی باشد تا مدل های اندازه بزرگ صنعتی . داخل حمام آزمایشگاهی شیکر دار باید به دلایل بهداشتی و دوام پذیری از فولاد ضد زنگ باشد . اکثر مدل ها دارای یک مکانیسم هم زدن مغناطیسی هستند . عمل شیکر ممکن است خطی یا دایره ای با یک سرعت قابل تنظیم باشد . بعضی از ویژگی هایی که باید مد نظر گرفت یک پارچگی و طیف دمایی ، صفحه ی نمایش ، قابلیت برنامه ریزی ، کیفیت ساخت ، شاخص سطح پایین آب و پلتفرم های موجود برای سفارشی سازی است .

استعلام قیمت از اینجا

آزمایشگاه کالیبراسیون سکا- شرکت کالیبراسیون سازه کار آزما

همچنین ببینید

هود آزمایشگاهی

هود آزمایشگاهی چیست؟

هود آزمایشگاهی چیست؟Reviewed by Admin on Jan 30Rating: ۵.۰هود آزمایشگاهیهود آزمایشگاهی که یک هود آزمایشگاهی شیمیایی نیز نامیده …