سه شنبه , اسفند ۲۹ ۱۴۰۲
خانه / آموزش ابزاردقیق / کوره آزمایشگاهی چیست؟
کوره آزمایشگاهی

کوره آزمایشگاهی چیست؟

کوره آزمایشگاهی چیست؟Reviewed by Admin on Jan 30Rating: ۵.۰کوره آزمایشگاهی چیست؟

کوره آزمایشگاهی در کاربرد های تحقیقاتی و آزمایشگاهی برای انجام آنالیز های ترکیبی و شیمیایی ، برای گرما دادن بخش های فولادی کوچک ، و برای گرما دادن اشیاء تا دما های بالا بدون در معرض گذاری با آلاینده و رطوبت استفاده می شوند . اکثر اوقات برای ماده های آلی خاکستر شونده و مواد معدنی استفاده می شوند ، یک کوره آزمایشگاهی بی صدا دارای عناصر گرم کننده ی غیر در معرض قرار گرفته است . از آن برای تست احتراق ، آنالیز توزین هدایتی ، و برای تشخیص جامدات فرار و معلق شده استفاده می شود . یک کوره آزمایشگاهی خلاء هوا و گاز ها را از محفظه حذف می کند و باعث کاهش ریسک آلودگی می شود . یک کوره آزمایشگاهی لوله ای باعث یکپارچه شدن دما می شود و اکثر اوقات برای گرم کردن نمونه ها و درمان گرمایی بخش های کوچک ، آتش زدن ، تشکیل رسوب و دیگر تست های مواد استفاده می شود و از طرف دیگر از یک کوره آزمایشگاهی سخت به منظور سخت کردن و تقویت فلزات استفاده می شود . مکانیسم های امنیتی موجود در بعضی از کوره ها مانع بیش از حد گرم شدن می شوند . بعضی از فاکتور هایی که باید زمان انتخاب یک کوره آزمایشگاهی مد نظر گرفت شامل اندازه و شکل شیء ، نوع کنترل کننده ، محدوده ی دمایی می شود . کارخانه های سازنده شامل Lindberg می شوند .

۴ نوع کوره آزمایشگاهی

  • کوره های بی صداانتخاب شما برای استفاده در دما های بالا نظیر تست های احتراق ، آنالیز توزین ، گرما دادن بخش های فولادی ، و موارد متعدد دیگر می باشد
  • کوره های خاکستر سازمی توانند برای تعیین مقدار خاکستر در سوخت های رسوبی ، سوخت های توربین گازی ، روغن های نسوخته ، روغن های چرب کننده ، موم ها و دیگر محصولات نفتی مناسب باشند
  • کوره های لوله ایبرای آزمایشگاه های صنعتی ، دولتی ، آموزشی به منظور سنتز و خالص سازی ایده آل هستند
  • کوره های ذوب :ذوب امن نقره ، طلا ، مواد برنجی و دیگر فلزات بدون اثرات خطرناک بالقوه ی کوره های گاز یا ذوب شعله

کوره آزمایشگاهی مایکروویو

کوره ی مایکروویو نوع دیگری از کوره آزمایشگاهی است که به منظور انجام پروتکل های تحقیقاتی دمایی استفاده می شود . کوره آزمایشگاهی مایکروویو ارائه دهنده ی سیستمی هستند که عناصر گرما دهنده ی تابش آزاد را با یک میدان مایکروویوی ترکیب می کند . عناصر سنتی گرما دهنده مواد را از بیرون به داخل گرم می کنند ، و انرژی مایکروویو به صورت حجمی گرم می کند . مزایای اصلی شامل کارآمدی بالاتر انرژی ، گرم شدن سریع تر نمونه ، گرم شدن به شکل یک نواخت تر ، و ویژگی های بهبود یافته ی مواد می شود .

کوره آزمایشگاهی دما بالا

کوره های دما بالا نوع دیگری از کوره آزمایشگاهی هستند که بر خلاف کوره های معمولی قادر به رسیدن به دماهای بالاتری بین ۱۴۰۰ تا ۱۸۰۰ درجه ی سانتیگراد هستند. چندین نوع از کوره های دما بالا وجود دارد از جمله کوره های بی صدا و کوره های جعبه ای . یک کوره آزمایشگاهی دما بالا معمولا از عناصر گرما دهنده ای تشکیل شده است که در هر دو طرف محفظه ی گرما دهنده قرار گرفته اند تا یک نواختی حرارتی خوبی را تضمین کنند . کاربرد های فرآیندی برای یک کوره ی دما بالا شامل تشکیل رسوب مواد دما بالا ، ذوب شیشه ، تست سرامیک ها در دمای بالا ، فرآیند های جوش و احتراق و فرآیند های متالوژی پودر می شود .

کوره آزمایشگاهی خاکستر ساز

کوره های خاکستر ساز اغلب اوقات می توانند به منظور تعیین و اندازه گیری تغییر در وزن یک نمونه به دنبال سوختن یک جزء یا بیشتر از یک جزء ، استفاده شوند . یک کوره آزمایشگاهی خاکستر ساز از یک عنصر گرما دهنده تشکیل شده است که به منظور تبدیل به خاکستر کردن مواد داخل یک محفظه به کار گرفته می شود . معمولا می تواند دارای یک ترازوی وزنی برای اندازه گیری مواد قبل ، در طول و بعد از فرآیند خاکستر شدن باشد . کاربرد های بیشتر شامل خاکستر کردن برای آنالیز مواد غذا ، پلاستیک ها ، لاستیک ، زغال سنگ ، چربی های حیوانی و سوزاندن و حذف مواد برای پاک سازی می شوند .

کوره لوله ای آزمایشگاهی

کوره آزمایشگاهی لوله ای از کویل های گرما دهی حول یک گودال استوانه ای تشکیل شده اند که در آن جا دما توسط یک ترموکوپل کنترل می شود . یک کوره آزمایشگاهی لوله ای در قالب مدل های تک ناحیه ای یا چند ناحیه ای ، افقی / عمودی ، چرخشی و جداکننده ، موجود است . بسیاری از کوره های لوله ای مجهز به دو یا بیشتر از دو ناحیه ی گرم کننده هستند و می توانند دماهایی تا ۱۸۰۰ درجه ی سانتیگراد تولید کنند . طراحی عمومی آن ها براساس دمای فرآیند ، توان عملیاتی ، الزامات جوی ، مشخصه های مواد ، الزامات خنک کنندگی و غیره متغیر خواهد بود .

کوره آزمایشگاهی بی صدا

کوره آزمایشگاهی بی صدا کوره ای است که سابق در آن مواد مورد نظر از سوخت و تمامی محصولات احتراقی از جمله گاز ها و خاکستر بادی جدا می شدند . بعد از شکل گیری عناصر گرما دهنده ی الکتریکی دما بالا و برق رسانی گسترده در کشور های توسعه یافته ، کوره های بی صدای جدید سریعا طراحی های الکتریکی به خود گرفتند .

امروزه ، یک کوره آزمایشگاهی بی صدا ( معمولا ) یک آون نوع جعبه ای بار گذاری از جلو یا اجاقی برای کاربرد های دما بالا نظیر جوش شیشه ای ، ایجاد روکش های لعابی ، سرامیک ها و محکم سازی و برنجی کردن کالا ها می باشد .

از آن ها در بسیاری از مجموعه های تحقیقاتی به عنوان مثال توسط شیمی دان ها برای تعیین این که چه نسبتی از یک نمونه غیر فرار و غیر قابل تبدیل به خاکستر شدن است ، استفاده می شوند . بعضی از کنترل های دیجیتالی دارای اینترفیس RS232 هستند و به کاربر اجازه می دهند تا ۱۲۶ بخش را ، نظیر بالا و پایین آوردن ، غوطه ور ساختن ، سفت کردن و موارد متعدد بیشتری را برنامه ریزی کند . هم چنین ، پیشرفت های حاصل شده در مواد برای گرم کردن عناصر ، نظیر molybdenum disilicide ، می تواند حالا دما های کاری تا ۱۸۰۰ درجه سلسیوس ایجاد کند ، که باعث ساده سازی عملکرد های تخصصی متالوژیکی می شود .

اصطلاح کوره آزمایشگاهی بی صدا هم چنین ممکن است برای توصیف آون دیگری همانند اجاق نوع جعبه ای که که بر همین اصول ساخته شده است و در بالا اشاره شد استفاده شود ، ولی از یک لوله ی طویل ، پهن و کم عمق نازک استفاده می کند که در فرآیند ساخت رول به رول به کار گرفته می شود .

هر دو کوره ای که در بالا اشاره شد معمولا توسط هدایت ، انتقال یا تابش جسم سیاه از عناصر گرما دهنده ی مقاوم الکتریکی به دمای مطلوب می رسند ، بنابراین ( معمولا ) در سیستم کنترل دما خبری از احتراق نیست ، که همین باعث می شود کنترل بیشتری بر یک نواحتی دما باشد و ضامن کننده ی جدا سازی ماده ی گرما دیده از محصولات فرعی احتراق سوخت باشد .

لوازم جانبی کوره آزمایشگاهی

از لوازم جانبی کوره آزمایشگاهی برای توسعه ی ظرفیت کوره آزمایشگاهی یا جایگزین کردن بخش های فرسوده یا آسیب دیده استفاده می شود . یک سنسور دمای کوره ، اغلب اوقات یک ترموکوپل ، دمای درون کوره آزمایشگاهی را به یک صفحه ی نمایش خارجی یا یک کنترل کننده ی کامپیوتری انتقال می دهد تا این اطمینان به وجود آید که نمونه ها در معرض دمای درستی قرار گرفته اند . یک کنترل دمایی خارجی کوره آزمایشگاهی از ترموکوپل به منظور بررسی دمای داخلی کوره آزمایشگاهی استفاده می کند . کنترل های آنالوگ و دیجیتال امکان بررسی ، ثبت و تنظیم دما را فراهم می کنند . سینی های آتش دان کوره آزمایشگاهی عناصر گرما دهنده ی کف را در برابر اجزای فرو ریخته و دیگر ضایعات محافظت می کنند ، و قفسه های کوره ظرفیت را افزایش می دهند . ویژگی هایی که باید زمان انتخاب لوازم جانبی کوره آزمایشگاهی مد نظر گرفت شامل اندازه ی کوره آزمایشگاهی و ظرفیت ، مواد پردازشی ، طیف دمایی و سازگار پذیری می شود .

استعلام قیمت از اینجا

 آزمایشگاه کالیبراسیون سکا- شرکت کالیبراسیون سازه کار آزما

همچنین ببینید

هود آزمایشگاهی

هود آزمایشگاهی چیست؟

هود آزمایشگاهی چیست؟Reviewed by Admin on Jan 30Rating: ۵.۰هود آزمایشگاهیهود آزمایشگاهی که یک هود آزمایشگاهی شیمیایی نیز نامیده …