سه شنبه , اسفند ۲۹ ۱۴۰۲
خانه / آموزش ابزاردقیق / یخچال فریزر آزمایشگاهی چیست؟
یخچال فریزر آزمایشگاهی

یخچال فریزر آزمایشگاهی چیست؟

یخچال فریزر آزمایشگاهی چیست؟Reviewed by Admin on Jan 30Rating: ۵.۰یخچال فریزر آزمایشگاهی چیست؟تمامی آزمایشگاه های تحقیقاتی و بالینی نیاز به یک یخچال فریزر آزمایشگاهی درجه تجاری دارند که دارای اجزای انعطاف پذیر و ظرفیتی برای نمونه های بزرگ می باشند . یخچال فریزر آزمایشگاهی فریزر فوق سرد آزمایشگاهی کاربرد یخچال فریزر آزمایشگاهی انواع یخچال فریزر آزمایشگاهی

تمامی آزمایشگاه های تحقیقاتی و بالینی نیاز به یک یخچال فریزر آزمایشگاهی درجه تجاری دارند که دارای اجزای انعطاف پذیر و ظرفیتی برای نمونه های بزرگ می باشند . مدل های ترکیبی یخچال / فریز در اختیار آزمایشگاه هایی که فضا چالش پیش روی آن ها است انعطاف پذیری برای کنترل دما قرار می دهند . مدل های مختلف یخچال فریزر آزمایشگاهیعبارتند از مدل های رو میزی ، مدل های کوچک و مدل های نصب شده به صورت مستقل . زمان خرید به دنبال تکنولوژی کارآمدی انرژی ، تروموستات قابل تنظیم ، محدوده های انعطاف پذیر تنظیم دما ، توزیع دمایی پیوسته و یک دست ، و گاز های فریزری مناسب محیط زیست باشید .

یخچال فریزر آزمایشگاهی برای مصارف عمومی

یخچال فریزر آزمایشگاهی برای مصارف عمومی به این منظور طراحی شده اند که یک جزء عایق گذاری شده ی دمایی را در دما های خنک بالای نقطه ی انجماد آب ، معمولا بین ۲ تا ۱۰ درجه ی سلسیوس اساسا برای ذخیره سازی محصولات نابود شدنی حفظ کنند . یخچال فریزر آزمایشگاهی استفاده شده در تجهیزات تحقیقاتی و بالینی معمولا تجهیزات تخصصی هستند که با مشخصه های شایسته ی فنی ، نظیر محدوده ی دمایی ، اندازه ، قفسه بندی ، دقت ، قابلیت اطمینان ، و پیکربندی بر طبق استفاده ها ، ساخته می شوند . یخچال فریزر آزمایشگاهی برای مصارف عمومی شامل طیفی از مدل ها می شوند از جمله صرفه جویی کننده در فضا ، در محکم ، ظرفیت بزرگ ، و انواع کنترل شده توسط میکرو پردازنده . به دنبال ویژگی هایییخچال فریزر آزمایشگاهی نظیر تکنولوژی کارآمدی انرژی ، قفسه های قابل تنظیم ، طیف وسیع نقطه ی تنظیم ، آلارم هایی به منظور هشدار در زمان نوسانات دمایی کم و زیاد ، و گارانتی باشید .

یخچال فریزر آزمایشگاهی کوچک

یخچال فریزر آزمایشگاهی کوچک واحد های کوچکی با پیکربندی هستند که مناسب استفاده زیر پیشخوان ها است ( به عنوان مثال میز های آزمایشگاهی ) ، این یخچال فریزر آزمایشگاهی برای ذخیره سازی نمونه ها در دما هایی معمولا بین ۴ تا ۱۰ درجه ی سلسیوس طراحی شده ااست. این واحد ها معمولا از یک اتاقک ساخته شده با محیط داخلی ضد خوردگی یا مقاوم به خوردگی تشکیل شده اند . یخچال فریزر آزمایشگاهی هم چنین می تواند شامل یک کمپرسور ، کندانسور ، تبخیر کن ، سنسور های دمایی و کنترل ها باشد. به دنبال ویژگی هایی باشید که خطر از بین رفتن محتویات یا آلودگی آن ها را کاهش داده ، و قفسه بندی داخلی برای ذخیره سازی شایسته باشد و در مکانی مناسب قرار داشته باشند و جا به جایی و معرف ها و نمونه ها بدون مشکل صورت گیرد . این واحد ها می توانند راه حلی برای آزمایشگاه هایی باشند که با مشکل جا روبرو هستند .

یخچال فریزر آزمایشگاهی برای مصارف خاص

یخچال ها و فریزر های آزمایشگاهی فضای ذخیره سازی ضروری را برای هر چیزی از معرف های حجیم گرفته تا نمونه های ظریف بافتی فراهم می کنند . یخچال فریزر آزمایشگاهی برای مصارف خاص برای مواد خاصی نیاز هستند که نیاز به ذخیره سازی خاص تری دارند . این مواد از انواع فرار یا قابل اشتعال هستند تا مواد زیستی و بافت های خاص . بسته به هدف آن ها ، یخچال ها و فریزر های آزمایشگاهی برای مصارف خاص اغلب اوقات توسط OSHA ، NFPA و برای ذخیره سازی موارد تحقیقی بالینی ، تنظیم می شوند . بدون احتیاجات ذخیره سازی شما ، مطمئن شوید که موارد استفاده و محدودیت های هر یخچال یا فریزر را به صورت شایسته ای درک کرده و با امنیت تمامی مواد آزمایشگاهی خود را ذخیره کنید .

فریزر فوق سرد آزمایشگاهی

فریزر های فوق سرد آزمایشگاهی برای ذخیره سازی مواد زیستی نظیر ویروس ، باکتری ها ، سلول های یوکاریوت ، خون و نطفه طراحی شده اند . این فریزر ها در بانک های خون ، بیمارستان ها ، سرویس های جلوگیری از اپیدمی ، موسسه های تحقیقاتی ، و تجهیزات مهندسی زیست پزشکی استفاده می شوند . مدل های کوچک یا رو میزی می توانند محدودیت های فضایی آزمایشگاه را حل کنند . به دنبال تکنولوژی با صدای کم ، کارآمدی بالای انرژی ، صفحه ی نمایش LED به منظور مشاهده ی کد های آلارم و دما ، گارانتی و شرایط بعد از فروش باشید .

فریزر فوق سرد آزمایشگاهی صندوقی

فریزر های فوق سرد آزمایشگاهی برای ذخیره سازی مواد زیستی نظیر ویروس ، باکتری ها ، سلول های یوکاریوت ، خون و نطفه طراحی شده اند . این فریزر ها در بانک های خون ، بیمارستان ها ، سرویس های جلوگیری از اپیدمی ، موسسه های تحقیقاتی ، و تجهیزات مهندسی زیست پزشکی استفاده می شوند . مدل های صندوقی می توانند محدودیت های فضایی آزمایشگاه را با قرار گرفتن در گوشه های آزمایشگاه یا زیر یا بالای میز های آزمایشگاهی ، رفع کنند . به دنبال تکنولوژی با صدای کم، کارآمدی بالای انرژی ، صفحه ی نمایش LED به منظور مشاهده ی کد های آلارم و دما ، گارانتی و شرایط بعد از فروش باشید .

فریزر فوق سرد آزمایشگاهی ایستاده

فریزر های فوق سرد آزمایشگاهی برای ذخیره سازی مواد زیستی نظیر ویروس ، باکتری ها ، سلول های یوکاریوت ، خون و نطفه طراحی شده اند . این فریزر ها در بانک های خون ، بیمارستان ها ، سرویس های جلوگیری از اپیدمی ، موسسه های تحقیقاتی ، و تجهیزات مهندسی زیست پزشکی استفاده می شوند . مدل های ایستاده می توانند با قرار گرفتن در فضا های باریک محدودیت های فضایی را رفع کنند . به دنبال تکنولوژی با صدای کم، کارآمدی بالای انرژی ، صفحه ی نمایش LED به منظور مشاهده ی کد های آلارم و دما ، گارانتی و شرایط بعد از فروش باشید .

نحوه ی انتخاب یک یخچال یا یخچال فریزر آزمایشگاهی

یخچال ها و یخچال فریزر آزمایشگاهی به این منظور طراحی و ساخته شده اند تا استاندارد های سخت گیرانه تری را به نسبت استاندارد های واحد های تجاری یا خانگی رعایت کنند . مواد دارویی ، پلاسما و خون ، به عنوان مثال باید در طیف های دمایی بالا نگاه داری شوند تا جلوی از دست رفتن ویژگی آن ها و یا فساد آن ها گرفته شود .یخچال فریزر آزمایشگاهی نظیر آن دسته از محصولاتی که توسط کمپانی Nor-Lake ساخته می شوند به نحوی ساخته می شوند که الزامات مورد نیاز کارخانه های داروسازی و مراکز پزشکی را فراهم کنند .

گزینه های طراحی یخچال فریزر آزمایشگاهی

افرادی که به منظور خرید یخچال فریزر آزمایشگاهی برای مراکز پزشکی و آزمایشگاهی اعزام می شوند می توانند از بین طیف وسیعی از پیکربندی ها و اندازه ها انتخاب کنند . چیزی که در تمامی یخچال فریزر آزمایشگاهی دیده می شود سیستم های سرد کردن با قابلیت بالا است که دما را در محدوده ی پارامتر های از پیش تعریف شده حفظ کرده و برای داشتن کنترل های دمایی برنامه ریزی شده اند . واحد ها هم چنین دارای سیستم های آلارم صوتی و بصری هستند تا اگر از این محدودیت ها تخطی شود به پرسنل هشدار داده شود .

سپس بحث اندازه و عملکرد یخچال فریزر آزمایشگاهی پیش می آید . یخچال فریزر آزمایشگاهی به عنوان مثال در واحد های ایستاده با مدل های دارای در های محکم یا شیشه ای معمولی ، شیشه ای دو جداره یا سه جداره ارائه می شوند . مدل های جمع و جور و کوچک یخچال فریزر آزمایشگاهی نیز دیده می شوند . چنین گزینه هایی هم چنین در یخچال فریزر آزمایشگاهی برای اهداف عمومی دیده می شود ، به علاوه ی یک گزینه ی خاص دما پایین تا ۳۰ درجه ی سانتیگراد منهای صفر یا یک یخچال و فریزر ترکیبی آزمایشگاهی ممکن است بهترین راه حل باشد .

انتخاب

انتخاب از بین یک یخچال و فریزر آزمایشگاهی که به صورت دستی یا خودکار یخ زدایی را انجام دهد گزینه ای دیگر است که باید مد نظر گرفته شود . یخچال فریزر آزمایشگاهی خودکار یخ زدا راحتی را به همراه دارند ولی گرانتر می باشند و چون هوا را به درون واحد به گردش می آورند ممکن است باعث باز گشایی در محتویات یا خارج کردن آن ها از حالت مهر و موم و خشک شدن شان شوند . آن ها هم چنین چیزی را معرفی می کنند که می تواند نوسانات دمایی غیر قابل پذیرفته در طول چرخه ی یخ زدایی باشد . یخچال فریزر آزمایشگاهی یخ زدای دستی امکان کنترل ۱۰۰% چنین چیزی زمانی که رخ می دهد را برای پرسنل فراهم می کنند . ولی این مدل نیاز به یک واحد جایگزین برای ذخیره سازی محصول در طول چرخه ی یخ زدایی دارد .

واحد های ضد انفجار و یا قابل اشتعال نیز ممکن است به منظور مقابله با مشکلات مهم امنیتی به کار گرفته شوند .یخچال فریزر آزمایشگاهی ضد اشتعال پذیر برای این طراحی می شوند که مواد فرار نتوانند توسط یک جرقه ی داخلی نظیر جرقه ی شکل گرفته از یک کمپرسور یا احتراق شعله ور شوند . اگر فضای آزمایشگاه خودش فرار است یک یخچال یا فریز ضد انفجاری باید به کار گرفته شود .

استعلام قیمت از اینجا

آزمایشگاه کالیبراسیون سکا- شرکت کالیبراسیون سازه کار آزما

همچنین ببینید

کوره آزمایشگاهی

کوره آزمایشگاهی چیست؟

کوره آزمایشگاهی چیست؟Reviewed by Admin on Jan 30Rating: ۵.۰کوره آزمایشگاهی چیست؟کوره آزمایشگاهی در کاربرد های تحقیقاتی …