پنج شنبه , فروردین ۹ ۱۴۰۳
خانه / آموزش ابزاردقیق / ترازوی آزمایشگاهی چیست؟
ترازوی آزمایشگاهی

ترازوی آزمایشگاهی چیست؟

ترازوی آزمایشگاهی چیست؟Reviewed by Admin on Jan 30Rating: ۵.۰ترازوی آزمایشگاهی انواع ترازوی آزمایشگاهی کاربرد ترازوی آزمایشگاهیترازوی آزمایشگاهی در زمینه های آموزشی ، تحقیقاتی و آزمایشگاهی برای اندازه گیری وزن اشیاء به کار گرفته می شوند ، در حالی که - یک balance   به معنی ترازو ولی متفاوت با آن شاید کلمه ی توازن بهتر باشد - به منظور تعیین جرم یک شیء مرتبط با یک استاندارد خاص استفاده می شود . نتایج اندازه گیری از یک balance معمولا دقیق تر از یک ترازو در نظر گرفته می شوند .

ترازوی آزمایشگاهی در زمینه های آموزشی ، تحقیقاتی و آزمایشگاهی برای اندازه گیری وزن اشیاء به کار گرفته می شوند ، در حالی که – یک balance   به معنی ترازو ولی متفاوت با آن شاید کلمه ی توازن بهتر باشد – به منظور تعیین جرم یک شیء مرتبط با یک استاندارد خاص استفاده می شود . نتایج اندازه گیری از یک balance معمولا دقیق تر از یک ترازو در نظر گرفته می شوند .

یک ترازوی آزمایشگاهی آنالیتیکال درجه ی بالایی از دقت را اندازه گیری می کند و نتایج را به صورت دیجیتالی نشان می دهد . یک ترازوی آزمایشگاهی رطوبتی از گرما برای آنالیز محتوای رطوبتی یک نمونه استفاده می کند . یک ترازوی آزمایشگاهی قرار دادی دقت کمتری به نسبت ترازوی آزمایشگاهی آنالیتیکال دارد و به صورت متداول در اداره ها ، طلا فروشی ها و آشپزخانه ها استفاده می شود . یک ترازوی آزمایشگاهی مکانیکی ساده ترین نوع ترازو است ، و از یک بازو و لغزنده برای مشخص کردن اندازه گیری استفاده می کند . یک ترازوی فنری نوعی از ترازوی آزمایشگاهی است که به صورت متداول به منظور اهداف عمومی وزن و در کلاس های درس برای توضیحات نیرو و کنش – واکنش استفاده می شود . کارخانه های سازنده شامل Mettler-Toledo ، Ohaus و Sartorius می شوند .

ترازوی آزمایشگاهی آنالیتیکال

هر آزمایشگاهی نیاز به یک ترازوی آزمایشگاهی آنالیتیکال عالی برای اندازه گیری های قابل قبول و دقیق وزن معرف دارد . انتخاب ترازوی آزمایشگاهی آنالیتیکال بستگی به هزینه ، دوام ، قابلیت تکرار و طیف اندازه گیری است . مشخصه های ترازو های آنالیتیکال اندازه گیری از میکرو گرم تا میلی گرم را ممکن می سازند . یک چیز دیگر که باید مد نظر داشت اندازه ی ترازو است چون نیاز به این خواهد بود که روی میز آزمایشگاه قرار گیرد . هزینه ی ترازو های آنالیتیکال متغیر است ولی ارزش سرمایه گذاری را دارند چون معمولا دارای یک طول عمر طولانی هستند .

ترازو آزمایشگاهی رطوبتی

ترازو ها و آنالیز کننده ی رطوبتی به شکل دقیقی محتوای رطوبتی و وزن خشک معرف های مختلف استفاده شده در آزمایشگاه های شیمیایی و صنعتی را فراهم می کنند . نظیر دیگر ترازو های آزمایشگاهی زمان انتخاب یک ترازو آزمایشگاهی رطوبتی باید ظرفیت وزن آن ، تکرار پذیری ، ابعاد و هزینه را در نظر گرفت . سرمایه گذاری برای خریدترازو آزمایشگاهی رطوبتی صحیح تا حد زیادی بر پروژه های تحقیقاتی آتی شما تاثیر خواهد گذاشت .

ترازوی دقیق آزمایشگاهی

ترازو های دقیق آزمایشگاهی دقیق ترین ابزار آزمایشگاهی برای اندازه گیری وزن معرف های خشک هستند . ما ترازو های دقیقی را لیست کرده ایم که دارای ویژگی های طیف ظرفیتی گسترده ، قابلیت خوانا بودن بالای اندازه ، کاربر پسند بودن ، و مقرون به صرفه بودن هستند . بسیاری از تولید کنندگانی که ما معرفی می کنیم چندین مدل پیشنهاد می کنند که شما می توانید بر اساس اهداف بلند پایه ی خود آن ها را انتخاب کنید . بعضی از ترازو های دقیق دارای گزینه ی یک حفاظ و کد قفل کننده برای حفاظت بیشتر در برابر فاکتور های محیطی و رعایت استاندارد ها می باشند .

ترازوی آزمایشگاهی مقایسه کننده

ترازوی آزمایشگاهی مقایسه کننده دارای دقت بسیار بالایی هستند که به واسطه ی کشف مقادیر اندک وزن ، امکان خواندن بسیار دقیق و ذرات کوچک متمایز می شوند ، به ویژه اگر شیء یا نمونه ی مورد نظر در مقایسه با تغییر وزن بزرگ است ، ترازوی آزمایشگاهی مقایسه کننده معمولا برای آنالیز اندازه گیری وزن جرم های استاندارد ملی استفاده می شوند . مشتریان ترازوی آزمایشگاهی معمولا شامل خدمات توزین و تعیین مقدار حقوقی ، آزمایشگاه های کالیبراسیون ، و اداره های توزین و اندازه گیری می شود . کاربرد های بیشتر شامل هر گونه عملکرد وزنی خواهد بود که نیاز به وزن کردن مطلق با یک دقت فوق العاده بالا دارند .

ترازوی آزمایشگاهی دو کفه ای، تنها برای وزن کردن های مقایسه ای استفاده می شوند چون وزن یک محصول را با وزن های رفرنس مقایسه می کنند . ترازوی آزمایشگاهی تک کفه ای، ولی می توانند به منظور اندازه گیری های مقایسه ای با استفاده از تکنیکی استفاده شوند که شامل تعویض متوالی شیء مورد نظر و یک توده ی مشابه دارای وزن مرجع می شود ، به ویژه با استفاده از شاخص ترازوی آزمایشگاهی برای فراهم آوردن امکان محاسبه ی اختلاف های اندک بین دو مقدار .

ترازوی آزمایشگاهی دو کفه ای

در جوامع علمی کلمه ی balance  معانی مختلفی دارد ولی در زمینه ی وزن کردن از اختصار beam-balance  پدیده آمده است که وزن یک نمونه یا محصول در تعادل با لحظات یک شاهین ترازو در حدود یک نقطه ی اتکای مرکزی قرار دارد. این شاهین ترازو دارای یک کفه ی آویزان در هر انتها است و بنابراین این نوع ترازوی آزمایشگاهی به اسم دو کفه ای شناخته می شود . در تعریف ، ترازو های دو کفه ای همیشه برای توزین های مقایسه ای استفاده می شوند .

ترازوی آزمایشگاهی یک کفه ای

ترازوی آزمایشگاهی یک کفه ای به منظور اندازه گیری وزن استفاده می شوند ، نظیر ترازو های ساده ی فنری و ترازو های پیشرفته تر نیروی الکتریکی ، و دارای یک کفه هستند و می توانند به منظور توزین های مقایسه ای یا توزین مستقیم به کار گرفته شوند .

ترازوی آزمایشگاهی پرتابل

ترازو های قابل اطمینان پرتابل وزن خشک را با دقت و خوانا بودن اندازه گیری می کنند . هزینه ، قدرت و ظرفیت ترازوی پرتابل موارد کلیدی هستند که قبل از خرید باید در نظر داشت . ترازوی آزمایشگاهی پرتابل جمع و جور هستند . بعضی از ترازو های پرتابل قادر به اندازه گیری وزنی تا ۱۲ هزار گرم می باشند .

ریز ترازو ها یا میکرو ترازو ها

ریز ترازو ها برای وزن کردن کوچکترین کمیت های یک نمونه ، یک میلیون قسمت یک گرم ، طراحی شده اند و بالاترین دقت را به دست می دهند . از آن ها در آزمایشگاه های تحلیلی به منظور وزن نمونه هایی استفاده می شود که در ظروف سنگین تا کاغذ صافی ها قرار می گیرند . از آن ها می توان برای تست های استفاده کننده از پیپت یا کالیبراسیون نیز استفاده کرد . اگر استاندارد GLP / GMP نیاز باشد ، به دنبال ترازوی آزمایشگاهی ای باشید که امکان پرینت کردن نتایج و دنبال کردن آن را داشته باشد .

استعلام قیمت از اینجا

آزمایشگاه کالیبراسیون سکا- شرکت کالیبراسیون سازه کار آزما

همچنین ببینید

هود آزمایشگاهی

هود آزمایشگاهی چیست؟

هود آزمایشگاهی چیست؟Reviewed by Admin on Jan 30Rating: ۵.۰هود آزمایشگاهیهود آزمایشگاهی که یک هود آزمایشگاهی شیمیایی نیز نامیده …