سه شنبه , اسفند ۲۹ ۱۴۰۲
خانه / آزمایشگاه کالیبراسیون / کالیبراسیون شیمی و حجم
کالیبراسیون شیمی

کالیبراسیون شیمی و حجم

کالیبراسیون شیمی و حجمReviewed by Admin on Jan 20Rating: ۵.۰کالیبراسیون شیمی و حجم کالیبراسیون الکل سنج، کالیبراسیون PH متر و غیره شرکت کالیبراسیونکالیبراسیون PH متر،کالیبراسیون هدایت سنج، کالیبراسیون اسپکتروفتومتر، کالیبراسیون رفرکتومتر، کالیبراسیون هیدورومتر، کالیبراسیون الکل سنج، کالیبراسیون ظروف حجمی، کالیبراسیون شیمی و حجم شرکت کالیبراسیون

آشنایی با آزمایشگاه کالیبراسیون شیمی و حجم آزمایشگاه کالیبراسیون سکا – شرکت کالیبراسیون سازه کارآزما

در آزمایشگاه شیمی و حجم بر اساس دامنه کاری گواهینامه تایید صلاحیت و استانداردهای ملی و بین المللی برای کالیبراسیون PH متر ،کالیبراسیون هدایت سنج، کالیبراسیون اسپکتروفتومتر، کالیبراسیون رفرکتومتر، کالیبراسیون هیدورومتر، کالیبراسیون الکل سنج و کالیبراسیون ظروف حجمی به بهترین نحو توسط کارشناسان مجرب و آموزش دیده کالیبره می گردد.

آزمایشگاه کالیبراسیون شیمی و حجم

در آزمایشگاه شیمی این مجموعه با داشتن مواد شیمیایی مرجع اولیه ساخت کارخانه  MERCK آلمان و MILWAUKEE ایتالیا و سایر برند های معتبر و ست هیدرومترها و الکل‌سنج‌ های مرجع و همچنین فیلترهای مرجع انواع تجهیزات کالیبره می شوند.

پیش از استفاده از استاندارد ثانویه حتما بایستی صحت کار آن به وسیله استاندارد اولیه یا استاندارد ثانویه کالیبره شده کنترل شود. عمل کالیبراسیون بسته به دفعات و چگونگی استفاده از آن باید دائما تکرار گردد زیرا هر نوع کالیبراسیون که مدتی از آن گذشته است اعتبار خود را از دست می دهد و مجددا نیاز به کالیبراسیون دارد اگر دستگاه تعمیر گردد یا قطعه ای از آن تعویض شود کالیبراسیون باید تکرار شود. با کالیبراسیون می توان بخش عمده ای از عوامل ایجاد خطا را حذف نمود و بر صحت و اعتبار اندازه گیری آلاینده افزود. یکی از پر کاربردترین تجهیزات مورد استفاده در این کمیت PHمتر می باشد.  اسید سنج و یا PH متر دستگاهی است که به منظور اندازه گیری میزان اسیدی یا قلیایی بودن مایعات بکار می رود . PH واژه ای است که جهت تعریف میزان یون های معادل هیدروژن موجود در محلول استفاده می شود. اندازه گیری میزان اسیدی بودن مایعات در بسیاری از صنایع از قبیل صنایع غذایی، دارویی، صنایع کشاورزی و دامپروری ، تصفیه خانه ها، آزمایشگاه های صنعتی و پزشکی و در سایر صنایع که اندازه گیری میزان اسید آن مورد نیاز باشد مورد استفاده قرار می گیرد.   PH از لغت فرانسوی  Hydrogene گرفته شده، اصطلاح  PH که مخفف دو کلمه Hydrogene وpower  است بیانگر قدرت یونی هیدروژن در آب میباشد به عبارت دیگر نسبت مولوکولهای یونیزه شده به غیر یونیزه شده در محیط های آبی راpH می گویند. در واقع درصد اسیدیته و قلیائی آب راpH می گوییم. درجه اسیدیته یا قلیائیت آب بین صفر و۱۴ متغیر است و عدد ۷ که حد وسط آن میباشد به معنی نقطه مرزی یا خنثی می باشد که به معنی این است که نه آب اسیدی است نه قلیایی.

 آزمایشگاه کالیبراسیون سکا – شرکت کالیبراسیون سازه کارآزما

همچنین ببینید

کالیبراسیون ابعاد

کالیبراسیون ابعاد و سختی سنجی

کالیبراسیون ابعاد و سختی سنجیReviewed by Admin on Jan 20Rating: ۵.۰کالیبراسیون ابعاد شرکت کالیبراسیونکالیبراسیون گیج، …

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.